mandag 23. mai 2011

Hva har vi huset?

Siste søndag i mai, er spørsmålet: Hva har vi huset?

Samling i huskirka, med lyttepost. Sist søndag, da vi i huskirka snakket om Hvorfor er du her? Har du et kall? Hvor er du i livet ditt? Hvordan vil du leve menighet? blei vi enig om at neste søndag blir lyttepost. Hva vil jeg legge ned for at huskirka skal betydning for omgivelsene? Guds rike er større enn menigheten vår her på Gamlegrendåsen, og vi vil spørre Hva har vi huset? Hva er behovene rundt oss? Hva vil Gud konkret at vi skal løs sammen med omgivelsene? Heng deg på!

2 kommentarer:

  1. Jeg trodde vi var enige om å ta et steg av gangen... Først har vi snakket om hvorfor vi er her i huskirka. Og det var flott å høre! Neste steg er å finne ut av hva vi har å gi, eller hva vi har i huset som du sier det. Det handler om både materielle ting, kompetanse, tid, nådegaver...
    Siden i går har jeg gått og tenkt endel på hva jeg elsker å gjøre, hva jeg er flink til, men som jeg kanskje ikke får gjort så mye. Har du noen sånne evner? Eller har du en bil som står og ruster og gjerne skulle vært brukt mer? Jeg tror Gud har bruk for litt av hvert. Så blir det spennende å se hva det blir til sammen.

    SvarSlett
  2. En ting av gangen :-) 2 Kongebok 2,4

    SvarSlett